Dag 7 Goetsenhoven naar Noville sur Mehaigne - Reisverslag uit Namen, België van Jolanda en Bep - WaarBenJij.nu Dag 7 Goetsenhoven naar Noville sur Mehaigne - Reisverslag uit Namen, België van Jolanda en Bep - WaarBenJij.nu

Dag 7 Goetsenhoven naar Noville sur Mehaigne

Door: Jolanda

Blijf op de hoogte en volg Jolanda en Bep

23 April 2017 | België, Namen

Heerlijk geslapen op zolder bij Trees en Troet. Een uitgebreid ontbijt met meusli en yoghurt en vers bruin brood met kaas. Deze mensen maken het pelgrimeren echt een feest. Ze maken nog een foto van ons en brengen ons naar het startpunt van de wandeling van vandaag. Tot aan Hoegaarden volgen we fietsknooppunt 15 en daarna gaat het recht over de oude trambaan richting Namen. We lopen op een soort dijk met uitzicht over het uitgestrekte landschap. Het weer is ook weer fantastisch, wat hebben we toch een mazzel. Na 2 uur bereiken we het plaatsje Jodigne waar we een korte stop houden. Nadat we de meegekregen lekkernijen op hebben vervolgen we onze weg. Na 1,5 uur lunchen we bij een klen kapelletjes. Het is dan nog zo'n 9 km naar onze eindbestemming. De weg loopt kaarsrecht en het wordt ook wat rustiger met fietsers. Om 15.00 uur bereiken we de bushalte waar we de bus zouden nemen naar Namen, maar even later stops er een auto met een man daarin die buschauffeur bkijkt te zijn en hij geeft aan dat er op zondag geen bus komt. Hij wil ons wel meenemen en afzetten in Namen. Hebben we toch weer mazzel en om 15.15 uur zitten we aan de koffie en het bier in een café in Namen. Daar komen we nog een Nederlander tegen die door Frankrijk heeft gefietst en op de terug weg is. Om 16.15 uur vertrekken we naar ons slaapadres. De man is niet thuis maar na een belletje komt hij thuis. Waar we nu in.verzeild zijn geraakt? Wat een huis, overal ligt troep en rommel. We besluiten na ampel bereid hier niet te blijven. We zoeken wel wat anders, desnoods gaan we naar het Ibis hotel. Verderop in het frietkot bellen we de dame waar we eigenlijk morgenavond zouden slapen of we nog een nachtje kunnen komen. Dat kan! We lopen weer terug naar het centrum en na wat omzwervingen, googlemaps redt ons weer, komen we op de plaats van bestemming. Een hele aardige mevrouw in een huis boven op de berg met een schitterend uitzicht. Top, letterlijk en figuurlijk en nu hoeven we morgen maar een klein rugzakje mee want we komen hier weer terug.Komt altijd weer goed!