Dag 6 Scherpenheuvel - Goetsehoven - Reisverslag uit Tienen, België van Jolanda en Bep - WaarBenJij.nu Dag 6 Scherpenheuvel - Goetsehoven - Reisverslag uit Tienen, België van Jolanda en Bep - WaarBenJij.nu

Dag 6 Scherpenheuvel - Goetsehoven

Blijf op de hoogte en volg Jolanda en Bep

22 April 2017 | België, Tienen

Heerlijk geslapen en om 8.00 uur naar de mis in de badeliek gegaan. De pater memoreerde in de mis dat er een pelgrim in de kerk zit die op weg is naar Santiago. Hij wenst me een gezegende tocht. Vervolgens naar het ontbijt en dan om 9.30 uur op pad. Leonie gaat een dagje met de bus en ik loop de alternatieve route naar Tienen, die ik van pater André heb gekregen. Hij doet me nog uitgeleide. De route is goed te volgen, ik heb ook nijn gps ingesteld. In Attenrode koop ik bij een bakker een heerlijke eclair, smullen Bep! Bij gebrek aan een café en een bankje lunch ik in een bushokje op een bankje. Vervolgens loop ik door naar Tienen waar ik om 14.15 uur aankom. Eerst maar eens een cappuccino drinken in het marktcafe. Als ik aan de bar zit komt er een man naar me toe en vraagt of ik alleen op pad ben. Ik vertel hem dat ik vanaf Spoordonk aan het lopen ben en dat mijn wandelmaat een dagje met de bus is,maar dat we elkaar ontmoeten in Goetsenhoven. Aan de hand van nijn hand wil hij mijn leeftijd schatten. Ik heb volgens hem zwaar werk gedaan want ik heb diepe groeven. Hij schat me 63, dat is weer een tegenvaller. Hij biedt me ook nog een slaapplaats aan in zijn huis aan de spiekerstraat 23 in Tienen. Maar dat gaan we niet doen want we hebben al wat gereserveerd en ondanks de gastvrijheid ga je dat toch niet zo maar doen. Via de fietsknooppunten loop ik naar het adres in Groetsenhoven, waar ik om 16.50 uur arriveer met 31 km op de teller. Een leuk adres waar we op zolder slapen. Mevrouw heeft heerlijk gekookt, zalm met worteltjes en puree. Lekkere salade vooraf en een kwark toetje. Het zijn mensen die ook zelf het pelgrimspad hebben gelopen. Zij zelfs met haar broers en zussen. Het was weer een bijzondere dag met leuke ontmoetingen. Morgen en overmorgen slapen we in Namen. Morgen pakken we op het eind van onze tocht de bus naar Namen en de dag erna gaan we naar dat punt weer terug en pakken de route weer op

  • 23 April 2017 - 07:19

    Bep:

    Die Eclair vergeef ik je. Ik hoop dat je ervan genoten heb in je bushokje.
    Wat een bijzondere ervaringen weer.
    Je bent een gezegend mens.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jolanda en Bep

Jolanda en Bep

Actief sinds 13 Juni 2015
Verslag gelezen: 272
Totaal aantal bezoekers 40465

Voorgaande reizen:

09 Juli 2016 - 01 December 2016

Sabbatical

27 Juni 2015 - 04 Augustus 2015

Santiago de Compostela

27 Juni 2015 - 04 Augustus 2015

De route

Landen bezocht: