Dag 4 Balen-Tongerlo - Reisverslag uit Tongerlo, België van Jolanda en Bep - WaarBenJij.nu Dag 4 Balen-Tongerlo - Reisverslag uit Tongerlo, België van Jolanda en Bep - WaarBenJij.nu

Dag 4 Balen-Tongerlo

Door: Jolanda

Blijf op de hoogte en volg Jolanda en Bep

20 April 2017 | België, Tongerlo

Heerlijk geslapen in mijn tweepersoonsbed. Een goed ontbijt met een eitje, havermout, fruit en een kopje koffie. Na een afscheidsfoto en uitgebreid afscheid nemen vertrekken we om 9.15 uur voor onze volgende tocht. Eerst het begin zoeken en dan een stukje langs de weg, maar gelukkig duiken we snel het natuurgebied in. We lopen langs de Grote Nette, een erg mooi gebied en we hebben mazzel met het weer. Fris in de ochtend maar wel een zonnetje en geen wind. Na 1,5 uur houden we een koffiestop op een mooi bankje. Ww vervolgen onze weg. We komen vandaag weinig mensen tegen, alleen wat fietsers en mannen met een rijtuig met paard. Uiteindelijk bereiken we het Albertkanaal dat we oversteken en uitkomen in het plaatsje Stelen. Tijd voor kunch. Het is dan nog maar 6 km naar Tongerlo, alle tijd. Om 15.00 uur komen we aan bij de abdij waar we worden ontvangen door pater Pablo. Hij wijst ons de kamers, het is een enorm klooster zodat we via allerlei gangetjes onze kamer bereiken. Lekker douchen en dan om 17.30 uur naar de vesper in de gotische kerk. In de week na Pasen is er altijd een bijzondere vesper. Na 40 min staan we weer buiten en kunnen we naar het avondmaal. Brood met mozerela met tomaat en zalm. Weer een bijzondere plek. Ik ga vannacht weer lekker slapen.