Dag 3 Postel - Balen Hulsel - Reisverslag uit Balen, België van Jolanda en Bep - WaarBenJij.nu Dag 3 Postel - Balen Hulsel - Reisverslag uit Balen, België van Jolanda en Bep - WaarBenJij.nu

Dag 3 Postel - Balen Hulsel

Door: Jolanda

Blijf op de hoogte en volg Jolanda en Bep

19 April 2017 | België, Balen

Heerlijk geslapen vannacht in het klooster. Vanochtend om 8.15 uur ontbeten en om iets over negen vertrokken. Eerst door het bos naar het kanaal Dessel-Turnhout-Schoten. Dit kanaal volgen we het grootste gedeelte van de dag, eerst via een onverhard pad en later over asfalt. Gelukkig is het mooi zonnig weer alleen een beetje fris. Bij het sluisje worden we door een wielrenner aangesproken die ons nog wat tips geeft voor ons verblijf morgen in Tongerlo. We passeren het sluisje en keren weer terug naar het kanaal. Tot aan het gehucht Rosselaar lopen we langs het kanaal. Dan maar eens op zoek naar een café. Helaas hebben alle kroegbazen besloten woensdag rustdag te houden. Uiteindelijk eten we ons laatste broodje op op een bankje bij de postduiven club. Nu is het nog 3 km naar de St. Hubertuskerk van Balen-Hulsen. Om 15.15 uur arriveren we bij de kerk. Ook hier zijn alle kroegen dicht. Na een korte stop naar ons overnachtingsadres bij pelgrims voor pelgrims. Een aardige mevrouw toont ons het hele huis en we hebben ieder een eigen kamer, luxe hoor. Lekker gedoucht en een kopje thee gedronkem met cake. Deman heeft eten gekookt. Kip kerry sperziebonen en aardappelen. En een echt ouderwets custard pudding met bessensap. Koffie met een paaseitje en dan met een voldaan gevoel naar boven. Beetje lezen en dan heerlijk slapen in mijn brede bed. Op naar dag 4