Dag 2 Vessem - Postel - Reisverslag uit Vessem, Nederland van Jolanda en Bep - WaarBenJij.nu Dag 2 Vessem - Postel - Reisverslag uit Vessem, Nederland van Jolanda en Bep - WaarBenJij.nu

Dag 2 Vessem - Postel

Door: Jolanda

Blijf op de hoogte en volg Jolanda en Bep

18 April 2017 | Nederland, Vessem

Gisteren avond heeft broeder Fons in de stiltekamer van de pelgrimshoeve het wegzendings ritueel gedaan. . We hebben kaars gebrand en hij heeft ons een schelp gegeven. Toch wel bijzonder. Vandaag zijn we na een heerlijk ontbijt om 9.00 uur vertrokken uit Vessem. Eerst nog even wat boodschappen gedaan zodat we onderweg wat te eten hebben. Nog even bij het stiltecentrum van de Jacobshoeve langs en dan op pad. Het eerste stuk gaat langs de kleine Beerze die weer meandert. Anderhalf uur later zijn we in Duizel. Het café is helaas dicht, maar we eten en drinken wat op het terras. Daarna door over een mooi stuk van de Cartierheide. Het vlonderpad is net nieuw en bij een vennetje zitten wel 100 meeuwen met een zwarte kop. Om 12.30 uur lunchen op een boomstam. Het blijft lekker weer. Vervolgens weer op pad, via de wandelknooppunten komen we in Witrijt, daar krijgen we dan toch een pittige regenbuitje op ons hoofd. Regenjas aan en hoes over de rugzal maar na 15 minuten schijnt de zon weer. Uiteindelijk komen we bij de grens met België en dan is het nog 3,5 km naar Postel over een kaarsrechte weg. Om 16.00 uur arriveren we bij het klooster, waar we ieder een cel krijgen toegewezen ( een kamer in goed Nederlands). Het ziet er perfect uit en er wordt alleen een vrijwilige bijdrage gevraagd. Om 18.00 uur is de avondmis en daarna het eten. Een lekkere pasta die we nuttigen met twee andere gasten en een pater Raf.
Een mooi onderkomen en voor morgen hebben we ook al gereserveerd.

• 18 April 2017 - 21:06

Ginie:

Dat ziet er weer gezellig uit. En fijn dat je in Vessem ook weer genoten hebt.
    Mooie tocht die jullie gelopen hebben. Een groot deel ervan herken ik wel.
    Veel plezier met het vervolg.

• 18 April 2017 - 22:15

Karin:

Veel succes en wandelplezier
    Met hopelijk mooi weer
    Groetjes

• 18 April 2017 - 23:27

Bep:

Dat doen jullie weer goed. Echte ouwe rotten in het Pelgrimsvak.