Santa Marina naar Dumbria - Reisverslag uit Dumbría, Spanje van Jolanda en Bep - WaarBenJij.nu Santa Marina naar Dumbria - Reisverslag uit Dumbría, Spanje van Jolanda en Bep - WaarBenJij.nu

Santa Marina naar Dumbria

Blijf op de hoogte en volg Jolanda en Bep

11 September 2016 | Spanje, Dumbría

Gisterenavond heerlijk gegeten, de dame van de herberg had gekookt. Ze had de tafel netjes gedekt voor 5 personen, dus gezellig met de Duitsers gegeten. Twee hadden de route vanaf St. Pied de port gelopen, dat is 800 km en nog wel een stuk verder. In het gezelschap zat ook een gepensioneerde leraar biologie die van zijn vrouw niet langer dan 2 weken weg mocht. Hij kwam uit west Berlijn en vertelde dat hij na de oorlog van zijn oma was gescheiden, want die woonde in oost Berlijn. Toch wel een vreemd idee dat families waren gescheiden van elkaar.
Ik had een kamer en een badkamer voor mezelf en heb gisterenavond lekker liggen lezen in bed. Ik kreeg ook een e-mail dat de 2 dames uit Tilburg in een herberg 800 meter voor mijn herberg. Goed om te horen en dan zien we elkaar vandaag wel en zo was het ook.
Om 7.00 uur opgestaan, ontbeten en een kopje koffie gedronken in het café. En ja hoor als ik op pad wil gaan komen de 2 dames uit de mist te voorschijn. Gezellig 18 km samen opgelopen. Na 10 km koffie gdronken en een broodje gegeten. Vervolgens weer op pad. De lucht is opengetrokken en we krijgen mooie uitzichten. Het pad loopt door de bergen en dat is mooi dat we nu nog wat zien. De groep Mexicanen is ook weer op pad. Het is dus aardig druk. In Logoso drinken we nog wat, het bekende drankje aquarius. Vervolgens lopen we nog 2 km samen en dan scheiden onze wegen want zij gaan eerst naar Finistere en ik ga naar Muxia. Maar voor hoe lang, want de ervaring is dat je elkaar later weer tegenkomt. Zo trof ik vandaag een Deen, die ik drie dagen geleden voor het laatst heb gezien. Na een uur kom ik in de herberg van Dumbria aan. Mooie ruime herberg net nieuw. Er zijn nog niet veel mensen en de beheerder is er ook nog niet. Er hangt een briefje op de deur dat je maar een bed moet uitzoeken. Na een heerlijke douche even het dorp in voor een hapje en een drankje, maar alles is dicht. En dan gebeurt er toch echt weer wat leuks. Een oudere dame geeft me 4 eitjes en wat brood. In de herberg kook ik de eitjes en zo heb ik toch weer lekker gegeten. Vanavond is het café open kunnen lekker gaan eten. Zo dat was toch weer een mooie tocht door de bergen. In de ochtend mist maar het trok mooi op tijd open voor de vergezichten.

  • 11 September 2016 - 19:32

    Annette:

    Hi Jolanda,

    Leuk reisverslag, geniet er nog maar van!

    Groetjessssss

  • 12 September 2016 - 11:17

    Kitty Van De Wall:

    Hoi Jolanda,

    Alweer op de terugweg lees ik. Wat leuk om jouw avonturen op deze manier toch een beetje mee te mogen maken. Het straalt een heerlijke innerlijke rust uit. Geniet er nog maar even van, voor je het weet is je half jaar weer om.

    De groeten (en een dikke knuffel) van iedereen uit het Programmateam Veranderopgave RWS. (inclusief de nieuwe leden Joke Botterweg en Jolanda Oosting)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jolanda en Bep

Jolanda en Bep

Actief sinds 13 Juni 2015
Verslag gelezen: 212
Totaal aantal bezoekers 40375

Voorgaande reizen:

09 Juli 2016 - 01 December 2016

Sabbatical

27 Juni 2015 - 04 Augustus 2015

Santiago de Compostela

27 Juni 2015 - 04 Augustus 2015

De route

Landen bezocht: