Vilanova de Arousa naar Teo - Reisverslag uit Vilanova de Arousa, Spanje van Jolanda en Bep - WaarBenJij.nu Vilanova de Arousa naar Teo - Reisverslag uit Vilanova de Arousa, Spanje van Jolanda en Bep - WaarBenJij.nu

Vilanova de Arousa naar Teo

Blijf op de hoogte en volg Jolanda en Bep

07 September 2016 | Spanje, Vilanova de Arousa

Gisteren avond heerlijk gegeten, mosselen en kleine groen paprika en kip met aardappelschijfjes met paprikapoeder en een ijsje. Als afsluiter een slaapmutsje, een koffielikeur. En dat allemaal voor de prijs van 10 euro incl. een drankje. Hier kan ik het wel een tijdje volhouden. Vanochtend om 6.30 uur opgestaan en yoghurt met muesli gegeten. De meeste pelgrims slapen nog want die gaan om 9.00 uur met de boot naar Padron. Maar er zijn er ook al 4 vertrokken. Ik start om 7.45 uur. Ik loop het eerste stuk langs de kust naar Vilagarcia de Arousa, het is zwaar bewolkt vandaag en nog lekker fris. Omdat het veel over asfalt gaat en langs een drukke weg heb ik gisteren besloten na 10 km de trein te nemen naar Padron. De trein gaat om.10.35 uur en ik kom een uur vantevoren bij het station. Eerst maar eens een kaartje kopen met handen en voeten. Dat lukt redelijk eenvoudig, de trein is hier niet echt prijzig, voor 3,20 euro zit ik in Padron. Vervolgens uitgebreid koffie gedronken en mijn mail gelezen. De trein rijdt goed op tijd. Op het station nog aanspraak met een Nieuw Zeelandse die ook blij is engels te kunnen praten. Om 11.00 uur ben ik op het station Padron en loop naar het centrum om de route weer op te pakken. Ook nog even stempel gehaald in de Jakobuskirche mit Pedron. En dan kan ik weer op pad en kom ik de bootgangers ook weer tegen. De boottocht was mooi maar ook erg koud. Ik had dus geen slechte keuze gemaakt. Met nog wat tussendstops arriveer ik om 14.00 uur in Teo. Ik vind het genoeg voor vandaag 23,3 km. Het was een mooie route vanaf Padron door smalle steegjes van dorpjes, bos en over landwegen. Morgen de laatste etappe naar Santiiago en dan kan ik me in stad ook vermaken. Daarna door naar Muxia.

  • 07 September 2016 - 15:09

    BEP:

    Toch niet direct door naar SdC.
    Zie je Marianne en Heike dan nog.
    Doe ze veel groeten.
    En voor jou 'PETJE AF'

  • 07 September 2016 - 15:36

    Jolanda En Bep :

    Nee, ook ik vind het af en toe genoeg. Ik denk dat we elkaar nog wel ergens gaan tegen komen. We zullen zien, maar ook vandaag trof ik iemand die ik een paar dagen geleden uit het oog was verloren.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Vilanova de Arousa

Jolanda en Bep

Jolanda en Bep

Actief sinds 13 Juni 2015
Verslag gelezen: 140
Totaal aantal bezoekers 40358

Voorgaande reizen:

09 Juli 2016 - 01 December 2016

Sabbatical

27 Juni 2015 - 04 Augustus 2015

Santiago de Compostela

27 Juni 2015 - 04 Augustus 2015

De route

Landen bezocht: