Van Vila de Conde naar Virao - Reisverslag uit Porto, Portugal van Jolanda en Bep - WaarBenJij.nu Van Vila de Conde naar Virao - Reisverslag uit Porto, Portugal van Jolanda en Bep - WaarBenJij.nu

Van Vila de Conde naar Virao

Blijf op de hoogte en volg Jolanda en Bep

20 September 2016 | Portugal, Porto

Vandaag een rustige start, de dame van het hotel stond in de file en was te laat. Ontbijt stond om 8.45 uur klaar. Heerlijk ontbijtje en als pelgrim krijg je ook nog cake en een pakje drinken mee. Eerst naar de bibliotheek geweest om mijn instapkaart te printen. Ik heb een mooiie beschrijving mee gekregen want internet ligt eruit en ik kan google maps niet gebruiken. En op deze puderwetse manier gaat het ook. De dame van de bibliotheek is zeer behulpzaam en bij een andere dame krijg ik mijn printje. En jawel ik moet 5 euro cent betalen, wat een service. Dan op pad. Bij de brug wijs ik 2 Nederlanders op de fiets de weg. Ik word al een ervaren pelgrim. Ik ga nog even kijken bij het klooster St Clara. Krijg van een kloosterling nog een stempel en kom Nederlanders tegen die vrijdag ook terugvliegen. Het eerste deel van de route is bekend, vlak voor Arcos sla ik rechtsaf. Kost wel wat moeite om niet naar het mooie hotel te gaan waar ik eerder was met Bep, maar ik wil ook graag naar het klooster. De route is eindelijk goed gemarkeerd met blauwe pijlen, hoef ik niet meer om te kijken. De route gaat langs de maisvelden en over landwegen. Uiteindelijk bereik ik om 16.00 uur het klooster. Dit is een mooie afsluiting van mijn pelgrimstocht. Vanavond gegeten met 4 andere pelgrims en ervaringen uitgewisseld. Morgen nog naar Porto lopen en dan heb ik mijn tocht volbracht.

  • 20 September 2016 - 22:12

    Ginie:

    Je bent een echte pelgrim geworden. Succes met de laatste loodjes en goede reis naar huis.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jolanda en Bep

Jolanda en Bep

Actief sinds 13 Juni 2015
Verslag gelezen: 166
Totaal aantal bezoekers 40443

Voorgaande reizen:

09 Juli 2016 - 01 December 2016

Sabbatical

27 Juni 2015 - 04 Augustus 2015

Santiago de Compostela

27 Juni 2015 - 04 Augustus 2015

De route

Landen bezocht: