Naar Vila Praia de Ancora - Reisverslag uit Vila Praia de Âncora, Portugal van Jolanda en Bep - WaarBenJij.nu Naar Vila Praia de Ancora - Reisverslag uit Vila Praia de Âncora, Portugal van Jolanda en Bep - WaarBenJij.nu

Naar Vila Praia de Ancora

Blijf op de hoogte en volg Jolanda en Bep

16 September 2016 | Portugal, Vila Praia de Âncora

Heerlijk geslapen in mijn vierpersoonskamer met badkamer. Om 7.00 uur opgestaan in de veronderstelling dat ik om 7.30 uur kon gaan ontbijten. Niet dus, 8.00 uur op z'n vroegst, maar het was het wachten waard. Een uitgebreid ontbijt met broodjes, cornflakes, jus d'orange, yoghurt en koffie. Om 8.30 uur op pad gegaan. Het gaat eerst omhoog van de kust af. Het blijkt toch nog niet zo eenvoudig omgekeerd de route te volgen en er zijn ook niet zo veel pelgrims die me tegemoet komen. De route is met gele pijlen 1 richting op.bewegwijzerd. Na wat omwegen bereik ik omstreeks 13.00 uur het mooie kustplaatsje Caminha. Ik koop.hier weer eens van dat lekker fruit in een frutta winkel. Heerlijk! Na een korte pauze waarbij ik de komende en gaande pelgrim observeer ga ik weer op pad. Ik heb nog 9 km te gaan en de teller staat al op 20 km, maar we komen er wel. In Moledo trakteer ik mezelf(wie moet het anders doen) op een grote café con leche en een portugees taartje en een tablet chocolade van die donkere. De tijdsbesteding van de café bezoeker in dit dorp is vooral kraskaarten kopen en ieders geluk beproeven. Levert allemaal niks op, maar ja wat moet je anders doen. Ik vervolg mijn weg nu.vlak langs de kust, schitterend uitzicht en het is ook wat gaan.waaien. Aan de overkant van de rivier de Meino ligt Spanje. Na 4 km bereik ik mijn bedyemming voor vandaag, een hostel aan de boulevard. Vanavond zonsondergang bekijken. Het werd een lange maar erg mooie afwisselende route

  • 16 September 2016 - 19:10

    Ginie:

    Die Portugeese gebakjes heten NATA, ze zijn verrukkelijk. Af en toe verkopen ze ze bij de Emté in Nederland ook. Succes met het tegen de richting in lopen. Veel omkijken dus. Lijkt me vermoeiend maar ook uitdagend.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Portugal, Vila Praia de Âncora

Jolanda en Bep

Jolanda en Bep

Actief sinds 13 Juni 2015
Verslag gelezen: 326
Totaal aantal bezoekers 40473

Voorgaande reizen:

09 Juli 2016 - 01 December 2016

Sabbatical

27 Juni 2015 - 04 Augustus 2015

Santiago de Compostela

27 Juni 2015 - 04 Augustus 2015

De route

Landen bezocht: