Finistra - Santiago - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van Jolanda en Bep - WaarBenJij.nu Finistra - Santiago - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van Jolanda en Bep - WaarBenJij.nu

Finistra - Santiago

Blijf op de hoogte en volg Jolanda en Bep

14 September 2016 | Spanje, Santiago de Compostella

Gisterenavond nog lekker gegeten aan het strand. Er was een prachtige regenboog te zien. Ik kwam ook nog de twee vrijwilligers van het Huis van de Lagen Landen tegen, ze waren gisteren aangekomen en gingen vandaag door naar Muxia.
Toen ik terugkwam in mijn herberg waren er 3 Fransen aangekomen uit de regio Clemont Ferrand. Zijn vierde een weekje vakantie en waren met de auto. Gezellig zitten babbelen. Om 22.00 uur mijn bed opgezocht.
Lekker geslapen en om 7.30 uur opgestaan, beetje uitslapen voor een pelgrim. Ontbeten en op pad gegaan en ik was nog op tijd voor de vroege bus van 8.20 uur naar Santiago. Deze maar genomen want het was niet echt zonnig in Finistra. Om 10.50 uur aangekomen in Santiago. Onderweg is de buschauffeur gewoon een kopje koffie gaan drinken, werktijdenregeling? Op busstation alvast een buskaartje gekocht voor mijn trip morgen naar Valenca in Portugal. Een goed engels sprekende dame die me helpt, dat maakt het allemaal wat eenvoudiger. Ik krijg echt het gevoel dat ik naar het buitenland ga want ik moet mijn paspoort tonen. Vervolgens koffie gedronken en een broodje gegeten en pelgrimsroute (frances) naar de kathedraal gelopen en dan zie je toch allemaal blije pelgrims met een blik ik ben er bijna, ik heb het gehaald. Mooi om te zien. Voor mij voelt het ook als een beetje thuiskomen. Even koffie gaan drinken in het Huis van de Lage Landen. Het is nu niet druk bij het pelgrimsbureau. Even lekker Nederlands gepraat en ervaringen uitgewisseld, zij hadden 2 jaar terug de route gefietst uit Eindhoven.
Vervolgens weer mijn intrek in het klooster genomen, lekker vertrouwd en weer een andere kamer met een ander uitzicht. Zo nu maar even de was doen want ik raak door mijn schone kleren.

  • 14 September 2016 - 17:20

    Annette:

    Hi Jolanda,

    Nou je hebt het weer volbracht , gefeliciteerd en op naar de volgende pelgrimstocht.
    Nog fijne sabbatical, geniet ervan, het is voorbij voordat je er erg in hebt!

    Groetjes @

  • 15 September 2016 - 03:04

    Bep:

    Dat maak je toch maar allemaal mee. Wat een heerlijk leven pelgrim te zijn.
    Nu wordt het allemaal herkenning. Een fijne terugreis.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Santiago de Compostella

Jolanda en Bep

Jolanda en Bep

Actief sinds 13 Juni 2015
Verslag gelezen: 153
Totaal aantal bezoekers 40474

Voorgaande reizen:

09 Juli 2016 - 01 December 2016

Sabbatical

27 Juni 2015 - 04 Augustus 2015

Santiago de Compostela

27 Juni 2015 - 04 Augustus 2015

De route

Landen bezocht: