Naar Spanje - Reisverslag uit Rubiãis, Portugal van Jolanda en Bep - WaarBenJij.nu Naar Spanje - Reisverslag uit Rubiãis, Portugal van Jolanda en Bep - WaarBenJij.nu

Naar Spanje

Blijf op de hoogte en volg Jolanda en Bep

02 September 2016 | Portugal, Rubiãis

Na een heerlijke nacht en een goed ontbijt vertrekken we om 7.30 uur voor onze wandeling naar Spanje. Vandaag laatste stukje Portugal. Ik vond het erg mooi in Portugal. Groen en heuvelachtig en leuke kleine plaatsjes. Na ongeveer 3,5 km tijd voor een eerste espresso. Lekker op het terras de pelgrims voorbij zien trekken. Het worden er wel steeds meer. Na een kopje koffie en Bep gaat er voor 2 gaan we weer op pad. We komen langs de mooi gelegen herberg in Pacos en daar zijn we precies halverwege onze route naar Santiago de Compostella. We vervolgen onze route en komen Heike en Marianne tegen(moeder en dochter uit Hannover). Even verder staat een meisje koffie en koek voor een donatie voor haar studie uit te geven. Heerlijke zelfgemaakte chocolade cake met koffie. Daar kunnen we het stuk naar Valenca wel op lopen. Omstreeks 12.00 uur komen we daar aan. Na een drankje en een tostie en een portugees taartje gaan we weer op.pad. Op naar Spanje, brug over en langs de kathedraal naar ons overnachtingsadres. Een private herberg Villa San Clemente met een mooie tuin een zwembad en heerlijke douche. Zo nog lekker eten en dan hebben we weer een geweldige pelgrimsdag gehad.

• 02 September 2016 - 18:38

Ginie:

Leuk, veel herkenbare adresjes. Geniet er van dames, de kinderkopjes heb je gehad. Mooie beelden in de tuin van Villa San Clemente niet waar?

• 02 September 2016 - 22:30

Marja:

Ontzettend leuk weer die dag-belevenissen.

Ik had vandaag een heerlijk fietsritje over de Gooise heide, prachtig paars.

• 03 September 2016 - 10:43

Arja Nobel:

Door de verhalen ook een beetje vakantie thuis. Ga zo meteen fietsen bij de Reeuwijkse plassen. Heel ander landschap, typisch Hollands.