Dag 8 Noville sur Mehaigne naar Namen - Reisverslag uit Namen, België van Jolanda en Bep - WaarBenJij.nu Dag 8 Noville sur Mehaigne naar Namen - Reisverslag uit Namen, België van Jolanda en Bep - WaarBenJij.nu

Dag 8 Noville sur Mehaigne naar Namen

Door: Jolanda

Blijf op de hoogte en volg Jolanda en Bep

24 April 2017 | België, Namen

Heerlijk geslapen en een goed ontbijt genuttigd. Vandaag gaan we op pad met een klein rugzakje want we komen hier weer terug. Om 9.30 uur gaan we op weg naar de bushalte van lijn 82 , die ons weer terug brengt naar de plaats waar we gisteren zijn gestopt. Om 10.30 uur zijn we weer op pad. De route blijft de oude trambaan volgen en ligt op een dijk zodat we over het landschap heen kunnen kijken. Het is weer een mooie zonnige dag. Al snel treffen we Wim een jonge gast die op weg is naar Santiago. Hij heeft ontslag genomen en gaat 3 maanden stappen zoals ze dat in België zeggen. Hij is wel aardig bepakt want heeft een tent bij zich. Even scheiden onze wegen zich maar later komen we hem weer tegen. Na 18 km staan we bij de kathedraal in Namen. Eerst maar eens lekkere cappuccino drinken en als we denken dat we onze pelgrim zijn kwijt geraakt komen we hem weer tegen. Hij vraagt ons of we weten of er nog plek bij de mevrouw waar we slapen, maar dat weten we niet dus maar even bellen. Helaas is ze niet thuis. We wisselen telefoonnummers uit zodat we hem kunnen bellen als we mevrouw spreken. Nog een lekkere eclaire gegeten en bij gemeentehuis langs voor een stempel. En dan naar ons overnachtingsadres. Waar we worden ontvangen met een kop thee en een wafel. Ze heeft ook nog wel plek voor een derde pelgrim maar als we Wim bellen blijkt hij al onderdak. Vanavond gaan we lekker eten in de stad.