Breda - Reisverslag uit Breda, Nederland van Jolanda en Bep - WaarBenJij.nu Breda - Reisverslag uit Breda, Nederland van Jolanda en Bep - WaarBenJij.nu

Breda

Blijf op de hoogte en volg Jolanda en Bep

11 Oktober 2016 | Nederland, Breda

Al weer ruim twee weken thuis, maar de tijd vliegt en elke dag is het weer feest. De eerste week na mijn terugkomst was het gelijk aan de slag met de Bredase Singelloop, maar daar had ik dan ook volop tijd voor. Het was ondanks de regen aan het eind van de dag weer een geslaagde editie. Een parcoursrecord, eindelijk een halve marathon onder het uur gelopen, 59 minuten en 50 seconde. Wat een snelheid, op de fiets nauwelijks bij te houden. Het aantal deelnemers was ook weer hoger dan vorig jaar, 18.341 deelnemers. Wat een beetje jammer was, was dat het bij de start van de Familieloop met bakken uit de lucht kwam. De Familieloop vind ik persoonlijk het leukste onderdeel van de Bredase Singelloop. Al die enthousiaste kinderen met hun ouders, de ware sportbeleving en het is de toekomst van de Singelloop. Want hoeveel van deze kinderen lopen later mee op de 5, 10 of 21,1 km? De dag na de Singelloop was het opruimen met de mannen. Gezellig om dat ook eens mee te maken. Er wordt toch ook heel veel werk verricht buiten het zicht van de wedstrijd door vrijwilligers, die dat al jaren doen en daar zelfs vakantiedagen voor opnemen. Een van de mensen zei, wat moet ik dan met al die vakantiedagen als de Singelloop niet meer doorgaat of wordt verkocht? Schitterend die beleving! Vorige week dinsdag ook een dagje naar Den Haag geweest naar de collega's. Was toch ook wel weer leuk. De opening van het Informatiepunt bijgewoond. En ik heb kunnen constateren dat ik zo weer kan instappen, want er is nog niet veel veranderd. Woensdag lekker op de fiets naar mijn ouders geweest. Heerlijk zonnig weer, alleen een beetje veel wind op de heen reis, maar die had ik dan op de terugreis mee. Nieuw persoonlijk record staat nu op 1 uur en 25 minuten van mijn ouders naar huis. Donderdag was dan een dagje thuis klussen en opruimen. Vrijdag heerlijk gewandeld in de omgeving van Etten-Leur met Bianca. 's-Avonds zelfs nog buiten op het terras gegeten, wel met de heerlijke haardkachel aan. Zondag heerlijk met Els en Arja gewandeld in de omgeving van Vorden. Wat is Nederland toch mooi met al die herfstkleuren. Met de trein ben ik ook weer door Nederland gereden, in dezelfde tijd had ik ook in Porto kunnen zijn, maar dat terzijde! Nu nog 1 weekje thuis en vanaf vrijdag ga ik weer op reis. Het weekend appels plukken in Duitsland samen met Wendy en haar roeimaatje. Vanaf maandag een weekje als gastvrouw in de pelgrimshoeve in Vessem pelgrims ontvangen en dan een weekje Ardennen met Bianca. Mooie vooruitzichten en de plannen voor daarna liggen ook vast. Culinair weekend Ardennen en vanaf half november 12 dagen kuren in Portugal, nog even wat zonnestraaltjes voordat ik weer naar binnen moet om te gaan werken.

  • 11 Oktober 2016 - 12:52

    Annette:

    Hi Jolanda,

    Nou je hebt nog een druk programma, zorg ervoor dat je overwerkt raakt voordat je gaat werken!!!! Ha, ha ,ha, veel plezier!!

  • 11 Oktober 2016 - 20:42

    Jeanne:

    Je hebt een mooi programma voor de boeg.Ik word al moe als ik het lees.Leuk allemaal.Veel plezier!

  • 11 Oktober 2016 - 21:38

    Ardy En Paula:

    Mooie plannen nog voor de komende tijd. Wij plannen nu de walk of wisdom rond Nijmegen. Www.walkofwisdom.org. Geniet van al je activiteiten.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jolanda en Bep

Jolanda en Bep

Actief sinds 13 Juni 2015
Verslag gelezen: 219
Totaal aantal bezoekers 40357

Voorgaande reizen:

09 Juli 2016 - 01 December 2016

Sabbatical

27 Juni 2015 - 04 Augustus 2015

Santiago de Compostela

27 Juni 2015 - 04 Augustus 2015

De route

Landen bezocht: