Laatste dag in Porto - Reisverslag uit Porto, Portugal van Jolanda en Bep - WaarBenJij.nu Laatste dag in Porto - Reisverslag uit Porto, Portugal van Jolanda en Bep - WaarBenJij.nu

Laatste dag in Porto

Blijf op de hoogte en volg Jolanda en Bep

22 September 2016 | Portugal, Porto

Lekker geslapen in mijn zgn scheepskooi. Met beperkte ruimte kun je toch wat bedden en privacy realiseren. Gisterenavond in het hostel nog 2 studenten medicijnen gesproken. Ze doen een weekje Porto nadat ze van de zomer stage hebben gelopen. Een beetje uitgeslapen en om 8 uur opgestaan, aangekleed en gaan ontbijten in een café waar vooral Portugesen komen. En anders dan andere dagen moet ik nu gaan bedenken wat ik wil gaan doen. Er wordt een stadswandeling aangeboden en dat lijkt me wel leuk. Om 10.15 uur komt de gids me ophalen en lopen we in rap tempo naar de verzamelplek. Er zijn zo'n honderd mensen uit allerlei landen die over 3 groepen worden verdeeld. Het wordt een lange tour langs de highligts o.a het station. Leuk maar ik krijg wel een beetje honger. We gaan nog langs een plek waar ze de lekkerste chocolade cake maken van Porto. Heerlijk toetje heb ik al op. Om 14.00 uur is de toer klaar en ben ik ook wel. Eerst maar wat eten, lekker broodje met geitenkaas en noten. En zo maar terug naar het hostel en siesta houden. Ik ben geloof toch meer een natuur en buiten mens dan een stadsmens. Van dat slenteren door zo'n stad word je erg moe.
Aan het einde van zo'n reis ga je ook eens over denken wat heeft het me gebracht. Nauw heel veel! Ik heb gezien dat ik ook alleen kan reizen al is samen ook leuk. Met een beetje hulp van google maps ben ik er iedere keer gekomen. En zonder een woord spaans en portugees vind je in dit land toch je weg. De mensen zijn vriendelijk en behulpzaam. Het heeft me vele mooie ontmoetingen opgeleverd, mensen met hetzelfde doel: naar Santiago. Het lopen is me alles meegevallen en je kunt zelfs elke dag lopen en na een goede nachtrust kan je gewoon weer verder. Landschappelijk is Portugal en Spanje fantastisch en je kunt er lekker eten en drinken. En eigelijk heb je niet veel nodig om het tot een mooie dag te maken. Ik hoop de simpele manier van leven nog even vast te houden in Nederland, want dat geeft me erg veel rust.
Morgen nog de terugreis en dan weer thuis.

  • 22 September 2016 - 20:38

    Karin:

    Hoi Jolanda
    Ik heb weer genoten van je mooie reisverslagen
    je hebt weer mooie wandeldagen gehad en
    ben wel benieuwd wat je volgende wandeltocht gaat worden
    voor morgen weer een goede terugreis en we
    zien elkaar weer gauw groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jolanda en Bep

Jolanda en Bep

Actief sinds 13 Juni 2015
Verslag gelezen: 222
Totaal aantal bezoekers 40369

Voorgaande reizen:

09 Juli 2016 - 01 December 2016

Sabbatical

27 Juni 2015 - 04 Augustus 2015

Santiago de Compostela

27 Juni 2015 - 04 Augustus 2015

De route

Landen bezocht: