Santiago de Compostela naar Vila Nova de Cerveira - Reisverslag uit Vila Nova, Portugal van Jolanda en Bep - WaarBenJij.nu Santiago de Compostela naar Vila Nova de Cerveira - Reisverslag uit Vila Nova, Portugal van Jolanda en Bep - WaarBenJij.nu

Santiago de Compostela naar Vila Nova de Cerveira

Blijf op de hoogte en volg Jolanda en Bep

15 September 2016 | Portugal, Vila Nova

Gisterenavond lekker een pizza gegeten. Net voordat ik in bed wilde stappen stonden Heike en Marianne voor de deur om afscheid te nemen. Zij moesten vandaag om.6.00 uur met de bus naar het vliegveld. Leuk hoor die ontmoetingen. We houden contact.
Om 9.00 uur naar het busstation gelopen, koffie gedronken en om 10.00 uur vertrok de bus naar Porto die een tussenstop maakt in Valenca. De route terug weer gereden. De busrit duurde 2 uur en 10 minuten maar kost me maar ruim een uur vanwege het tijdverschil.
In Valenca op een bekende plek uit de bus gestapt, onze route was er langs gekomen. De route weer opgepakt en eerst maar eens koffie gedronken. Het regende een beetje, dat had ik nog niet eerder meegemaakt. Jas aan en regenhoes over mijn rugzak. En dan stopt het natuurlijk met regen. Jas uit en even later de pijpen er ook maar weer af. Een beetje moeite om de route te vinden maar uiteindelijk lukt het. De wandeling is vandaag vlak en voert door bos en kleine dorpjes. Ik kom nog 6 pelgrims tegen op weg naar Santiago. En als ik de weg vraag sturen ze mij iedere keer de richting Santiago op. Er gaan dus niet veel mensen richting Porto. Uiteindelijk kom ik om 15.00 uur aan bij de jeugdherberg in Vila Nova de Cerveira. Ik heb een vierpersoonskamer met badkamer alleen totnutoe. Luxe! En morgen ook nog een ontbijtje. Ik ga zo het historisch centrum maar eens bekijken. We lopen in ieder geval weer, lekker en het weer is ook goed.

  • 15 September 2016 - 18:21

    Ginie:

    Ga je nu echt terug lopen naar Porto???
    Dan moet je de blauwe pijlen volgen die gaan naar Fatima en komen langs Porto. Ik ben benieuwd.

  • 15 September 2016 - 18:27

    Jolanda En Bep :

    Ja, ik ga via de kustroute terug naan Vila de Condo en dan het binnenland in op weg naar Porto. De bewegwijzering is het eerste deel niet zo goed, nauwelijks blauwe pijlen en ook beperkt gele pijlen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jolanda en Bep

Jolanda en Bep

Actief sinds 13 Juni 2015
Verslag gelezen: 160
Totaal aantal bezoekers 40382

Voorgaande reizen:

09 Juli 2016 - 01 December 2016

Sabbatical

27 Juni 2015 - 04 Augustus 2015

Santiago de Compostela

27 Juni 2015 - 04 Augustus 2015

De route

Landen bezocht: