Teo - Santiago de Compostella - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van Jolanda en Bep - WaarBenJij.nu Teo - Santiago de Compostella - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van Jolanda en Bep - WaarBenJij.nu

Teo - Santiago de Compostella

Door: Jolanda

Blijf op de hoogte en volg Jolanda en Bep

08 September 2016 | Spanje, Santiago de Compostella

Vannacht heerlijk geslapen, ik had maar 1 kamergenoot. Heerlijk rustig en omdat het vandaag niet ver is, heb ik een beetje uitgeslapen. Ben om 7.30 uur opgestaan en toen was iedereen al vertrokken uit de herberg. Het was nog lekker fris toen ik vertrok om 8.10 uur. De dauw lag nog op het veld. In het gebied waar ik doorheen trok was ook een militaire oefening bezig. Bij een van de militaire posten vroeg ik of ik een stempeltje kon krijgen, de man moest hartelijk lachen. Na ongeveer 6 km bij een mobiele wagen koffie gedronken en een banaan gekocht. Er stond ook een Spaanse gezinnetje vader en moeder met drie kinderen van 4 tot 7 jaar allemaal met een rugzakje om. Schattig om te zien. Doorgelopen en even verderop.met twee Ierse dames opgelopen. Gezellig lopen keuvelen. Om 11.15 uur sta ik dan voor de kathedraal, welkom thuis gevoel overvalt mij. Fotootje gemaakt en doorgelopen naar het Huis van de Lage Landen, dat zit bij het pelgrimsbureau. Dat is dan toch wel weer leuk om onder de Nederlanders te zijn. Ik tref een dame die heeft gefietst vanuit Haarlem naar Santiago. Even later komt er ook een familie waarvan de mannen hebben gefietst van Lisabon naar Santiago en de vrouwen hebben gelopen vanaf Porto. Zij gaan morgen ook op weg naar Finistere. Ben ik in goed gezelschap. Ik heb mijn intrek weer genomen in het klooster Menor. Vannacht een kamer alleen, ook weleens lekker. Morgen weer op pad maar nu eerst douchen en van de stad genieten en natuurlijk nog mijn compostolaat halen. Er stond net een lange rij en ga het straks nogmaal proberen. Vanavond naar de mis om.19.30 uur en daarna eten in het andere klooster.

  • 08 September 2016 - 17:32

    Ginie:

    Proficiat met het bereiken van Santiago de Compostela. En nu verder naar Muxiaen Finistere. Veel plezier nog.

  • 08 September 2016 - 21:50

    Jolanda En Bep :

    Dank jullie en ik gestaag verder. Jullie ook een goede vakantie.

  • 08 September 2016 - 22:50

    Annette:

    Goed gedaan, gefeliciteerd en nog een goeie reis naar Finistere!

    Groet @nnette

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Santiago de Compostella

Jolanda en Bep

Jolanda en Bep

Actief sinds 13 Juni 2015
Verslag gelezen: 160
Totaal aantal bezoekers 40365

Voorgaande reizen:

09 Juli 2016 - 01 December 2016

Sabbatical

27 Juni 2015 - 04 Augustus 2015

Santiago de Compostela

27 Juni 2015 - 04 Augustus 2015

De route

Landen bezocht: