Ponteverda naar klooster Armenteira - Reisverslag uit Meis, Spanje van Jolanda en Bep - WaarBenJij.nu Ponteverda naar klooster Armenteira - Reisverslag uit Meis, Spanje van Jolanda en Bep - WaarBenJij.nu

Ponteverda naar klooster Armenteira

Blijf op de hoogte en volg Jolanda en Bep

05 September 2016 | Spanje, Meis

Heerlijke geslapen vannacht, geen snurkers en een goed bed met een echt laken dus niet zo warm. Niet al te vroeg opgestaan, lekker gedoucht en ontbeten. Om 8.15 uur vertrokken naar het centrum van Ponteverda. Een mooi historisch centrum en een kaarsje opgestoken in de kerk. Om 9.00 uur en route. Ik besluit om de alternatieve spirituele route te gaan doen. Ik heb gisteren gehoord dat deze route erg mooi is en minder druk, wel een stuk langer maar ik heb de tijd. De route gaat door het bos, dorpjes en komt uit bij de kust. In een dorpje wil ik koffiedrinken maar er is geen café alleen een winkel, maar de dame gaat voor mij in het naastgelegen huis gewoon even koffie zetten. Heerlijk dat zijn toch weer de leuke ontmoetingen. Ik koop nogvwat fruit voor onderweg. Langs de route liggen twee kloosters. Ik loop langs het klooster in Poio en haal een stempeltje. Vervolgens naar de kust en langs het water naar het vissersplaatsje Combarro, daar een sandwich gegeten en wat gedronken. Ik loop daarna op met een dame uit Oxford en een heer uit Hamburg, die beiden in Spanje wonen. De route gaat weer omhoog en boven heb je schitterend uitzicht op de kust.Het is nog een aardige klim en afstand naar het klooster waarbij ik mijn intrek ga nemen. Fantastische plek en het is het waard om een omweg te maken. Bijna 25 km op de teller, nu lekker douchen en uitrusten. Morgen door naar de kustplaats Vilanova de Arousa. Op onze route lopen ook twee paters mee uit het klooster in Muxia. In het klooster hier is om 19.00 uur een vesper. Ik ga zo maar eens luisteren en daarna eten.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jolanda en Bep

Jolanda en Bep

Actief sinds 13 Juni 2015
Verslag gelezen: 488
Totaal aantal bezoekers 40404

Voorgaande reizen:

09 Juli 2016 - 01 December 2016

Sabbatical

27 Juni 2015 - 04 Augustus 2015

Santiago de Compostela

27 Juni 2015 - 04 Augustus 2015

De route

Landen bezocht: