Vierde wandeldag van Barcelos naar Sao Simao - Reisverslag uit São Simão / Pé da Serra, Portugal van Jolanda en Bep - WaarBenJij.nu Vierde wandeldag van Barcelos naar Sao Simao - Reisverslag uit São Simão / Pé da Serra, Portugal van Jolanda en Bep - WaarBenJij.nu

Vierde wandeldag van Barcelos naar Sao Simao

Blijf op de hoogte en volg Jolanda en Bep

30 Augustus 2016 | Portugal, São Simão / Pé da Serra

Het zou vandaag erg warm worden dus we hebben besloten om vroeg te vertrekken. Om 6 uur opgestaan en buiten op de binnenplaats gegeten. Yoghurt met cornflakes. Om.7.00 uur vertrokken en dan zijn we al 1 van de laatsten. Het is nog lekker fris en we stijgen eerst. Na ongeveer 3-km komen we aan bij een koffietentje. Koffie met een klein portugees taartje. Een hele aardige man die ons ook nog een stempeltje geeft. En dat allemaal voor de prijs €2,30. Om 7.50 uur verder op pad. De weg slingert omhoog en omlaag door dorpjes, bos en langs kerkjes. Na zo'n 10 km bereiken we Portela de Tamel. Tijd voor een koffie en een broodjes. We komen daar ook moeder en dochter uit Duitsland tegen. We besluiten alvast een kamer te reserveren bij Casa de Valinhas in Sao Simao. De duitse dames willen dat ook wel. We gaan weer op pad om 10.30. De vergezichten zijn echt fantastisch. Het is allemaal nog erg groen hier. Na ongeveer 5 km gaan we even van de route af voor een drankje. Oh wat is dat lekker. Langs de route zijn ook allemaal watertappunten. Op de route wordt het ook steeds drukker. We eten een broodje op het pleintje bij de kerk en als we weer verder lopen stopt er een auto naast ons en de man geeft ons 2 broodjes. Wat aardig toch weer. Na een wandeling door de velden bereiken we ons overnachtingsadres om.14.00 uur. Mooie plek en heerlijke douche. Hier gaan we ons wel vermaken. We hebben het avondeten hier besteld dus we hoeven niet meer op pad.

• 30 Augustus 2016 - 21:19

Annette Beun:

Nou dames,

Dat klinkt allemaal heel goed!
    Ik krijg onderhand spijt dat ik niet mee ben gaan wandelen.
    Maar ja ik heb hier mijn verplichtingen deze week, marathon koken op de tennisclub, is ook gezellig.
    Nog veel wandelplezier zonder ongemakken en blaren.

Groetjes @nnette