Dag 2 - Reisverslag uit Lavra, Portugal van Jolanda en Bep - WaarBenJij.nu Dag 2 - Reisverslag uit Lavra, Portugal van Jolanda en Bep - WaarBenJij.nu

Dag 2

Door: Bep

Blijf op de hoogte en volg Jolanda en Bep

27 Augustus 2016 | Portugal, Lavra

Vanmorgen op tijd opgestaan en deze keer goed en rustig geslapen. Leuk hotel en aardige mensen. Onderweg naar ons startpunt bij de Kathedraal hebben we uitgebreid ontbeten en broodjes meegenomen voor onderweg.
Bij de kathedraal gestart en binnen no time waren we de route al kwijt. Toen we uiteindelijk uitgevonden hadden waar we waren, bleek dat we er al een paar km op hadden zitten en dus goed zaten.
Van Porto langs de kust naar Matosinhos een visserplaats met afslag en veel kleine restaurantjes. Het stuk daar aan de kust was luxe bleek later toen we verderop zagen dat er veel leegstand en verval was.
Op 18 km kwamen we op weg naar Lavra een obelisk tegen die daar geplaatst was als monument. Gebouwd in 1829.
Inmiddels liepen we al km's over houten vlonders. Deze waren langs het strand aangelegd. Was erg mooi en liep fantastisch. De laatste km's werd het voor Bep erg zwaar. Overal last van, maar uiteindelijk toch aangekomen op de camping ' Orbitur' in Praia de Angeiras. Mooie camping met zwembad voor de deur en kleine huisjes waar we verblijven met twee Duitse dames uit Hannover.
Lekker gedoucht en nu uitrusten maar en met de beentjes omhoog. We zijn vandaag al veel lotgenoten uit Duitsland tegen gekomen. Ook wensten velen ons 'Buen Camino'. Een goed begin.

• 27 Augustus 2016 - 19:29

Wes:

Senhoras bravo!

• 27 Augustus 2016 - 20:22

André En Ginie:

Zo dat was de eerste echte etappe. Mooi de route langs het strand niet? Veel herkenbare dingen voor ons. Buen Camino en geniet er van ook van de internationale contacten

• 28 Augustus 2016 - 10:59

Karin:

het begin is gemaakt, heel veel succes en veel wandelplezier.