28e dag - Reisverslag uit Rabanal del Camino, Spanje van Jolanda en Bep - WaarBenJij.nu 28e dag - Reisverslag uit Rabanal del Camino, Spanje van Jolanda en Bep - WaarBenJij.nu

28e dag

Blijf op de hoogte en volg Jolanda en Bep

24 Juli 2015 | Spanje, Rabanal del Camino

28e dag-24/7 vrijdag -Hospital de Orbigo- Foncabedon-48km

Heerlijk geslapen en wakker worden met Zen muziek in de Albergue de San Michel. Met maar 4 vrouwen. Wij en een Hongaarse en een Italiaanse. Om 7:30 verlieten wij het prachtige plaatsje op weg naar de bergen. De klimmetjes begonnen met niet al te steile hellingen. Deze werden steeds steiler variërend tussen 2 en 7 %. Voordat we aan de echte stijging begonnen hebben we eerst nog Astorga bezocht met zijn prachtige Kathedraal en paleis van Gaudi. Bij het koffie drinken komen we een dame uit Freiburg tegen die vanwege knie problemen heeft moeten opgeven. Ze gaat met de trein naar Santiago. Ze vertelde me dat ze gisteren tijdens een mis in kerk de boodschap van de pastoor meegekregen dat je niet altijd de weg kunt gaan die je wilt omdat God een andere weg voor ogen heeft. Die boodschap heeft ze maar meegenomen.
Met wat omwegen raakten we toch weer op het juiste pad. We kwamen steeds hoger. Het landschap veranderde dan ook. De bomen maakte plaats voor struiken en lage
begroeiing. We werden steeds meer omringd door bergen. Het klimmen werd extra moeilijk gemaakt door de wind. Zelfs in de afdaling werden we tegengehouden door de wind. Het voordeel is wel dat het niet te warm is.
Onderweg komen we weer veel Caminogangers tegen. Met sommige maakten we een babbeltje en anderen moedigen ons aan bij de klim.
In Rabanal hebben we nog koffie gedronken bij een erg leuke Albergue. Maar we besloten toch nog 6 km, met klim, verder te gaan naar Foncebadon(1425m hoog).
De Albergue daar is van een heel ander nivo. Bij het inchecken konden we kiezen uit een zaal met 18 of een kamer met 4 personen. We kozen voor het laatste. Een soort schuur met aan de buitenzijde onafgewerkte bouwstenen. Een houten deur die langs alle kanten kiert. Deur dicht houden zei het meisje anders lopen de geiten en kippen zo binnen. Binnen is de wand bekleed met gekleurde tegeltjes en is het plafond van karton, afgeplakt met plakband. Onder een luik in de vloer liggen resten van een losbandig leven. Glazen en lege wijnflessen. We delen de kamer met 2 Australische zussen. Leuke dames.
O, ja de badkamer is buiten 10 m verderop. Een zelfgemaakt bad in goudkleur met geverfde lemen wanden en beton vloer. Jullie begrijpen het, super de luxe. Helaas moeten we morgen verder want anders...
Vanavond met alle gasten samen eten. Ik ben benieuwd.
Wel is het uitzicht hier
adembenemend.

• 24 Juli 2015 - 21:00

Annette:

Hallo camino's,

Jullie zien wel heel veel moois onderweg, ja die natuur he, daar kan geen mens tegenop en al die prachtige gebouwen, kathedralen ennnnnnnn uitzichten.
    Geweldig,maat een leven hebben jullie om jaloers op te worden.
    Geniet ervan meiden, jullie hebben het verdiend!

Xxx

• 25 Juli 2015 - 00:59

Magda:

Het lijkt me wek geweldig die bergen op te gaan.
    Wel zwaar m we; mooie uitzichten denk ik.
    Geniet ervan en houd vol Groetjes