27e dag - Reisverslag uit Hospital de Órbigo, Spanje van Jolanda en Bep - WaarBenJij.nu 27e dag - Reisverslag uit Hospital de Órbigo, Spanje van Jolanda en Bep - WaarBenJij.nu

27e dag

Blijf op de hoogte en volg Jolanda en Bep

23 Juli 2015 | Spanje, Hospital de Órbigo

27e dag-23/7do-El Burgo Ranero_Hospital de Orbigo-70km

Om 7.30 uur vertrokken na een heerlijk ontbijt met verse jus en tortilla en natuurlijk een heerlijk chocolade broodje. De temperatuur is lekker en het parkoers vlak. We gaan snel vandaag en om 10.30 uur hebben we er al 40 km op zitten en drinken we in Villavimbre een kopje koffie. Vervolgens door naar Mansilla de las Mulas waar we wat eten en 4 Belgische fietsers tegenkomen. Die hebben een mannetje met de auto bij zich en wisselen om beurten met auto rijden. We doen nog wat inkopen bij de vertrouwde Spar en gaan voor het laatste stuk van vandaag op pad. Dit keer over grindpaden waar ik (Jolanda) geen fan van ben. Voor het echte Camino gevoel wandel ik een stukje met de fiets. Om 13.30 bereiken we over de bekende stenen brug Hospital de Orbigo. Vandaag zitten we in een leuke refuge met binnen tuin waar we ons dagelijks wasje kunnen hangen. Het is vandaag hier heerlijk rustig. We hebben weer mazzel.

• 23 Juli 2015 - 17:50

Suzan:

Het wordt een sport om te ontdekken wie van jullie twee het verslag schrijft.

Ik heb een vraag: is het mogelijk het lekkerste chocoladebroodje van jullie reis mee naar huis te brengen. Dan zorgen wij bij thuiskomst voor de koffie.

• 23 Juli 2015 - 18:04

Jolanda En Bep :

Ja, dat is inderdaad een leuke kwis, wie van de twee? Wat het broodje betreft we gaan ons best doen maat weet niet of het lukt om ze te bewaren want ze zijn veel te lekker.

• 23 Juli 2015 - 20:28

Toine:

Jullie naderen nu Galicië met een aantal interessante wijngebieden
    Galicië het land van de Kelten met keltische harpen en doedelzakken ( Susana Seivane)
    Bekendste wijngebied is Rias Baixas met zijn Albariño druif. Lekker frisse droge witte wijn .
    Verder landinwaarts kom je Riberea, Monterei, Ribera Sacra en Valdeorras tegen. Voor rood de mencia druif
    Voor wit, de ronde, zachte godello.
    Maar je bent nu nog in Castilie y leon met als laatste D.O. ( appellation) gebied de Bierzo met zijn rode menciadruif
    Lekkere zacht frisse rode wijn. en dus gekoeld
    Proost
    Toine

• 23 Juli 2015 - 21:27

Fi

• 23 Juli 2015 - 21:34

Toine,
    We zitten nu in Het gebied van Asturias. Vanavond dronk ik een witte wijn en die was geel als sherry en proefde ook zo. Was niet echt lekker.
    Ik ga vanaf morgen letten op de types. We reden vandaag door wijngebieden. De wijnkelders waren ondergebracht in heuvels met intluchtings schoorsten. Heel apart. SdC ligt in Galicië. Daar zijn we nog niet.

• 23 Juli 2015 - 22:23

Annette:

hi Hi dames, jullie worden nog echte vinologen ennnnnm chocoladebroodjeskenners Vd 1e orde. Wel goed plan om er enkele mee te nemen. Jullie gaan als een speer niet te snel hè anders zijn jullie er zo en ga je dit allemaal heel erg missen. Succes voor de laatste lootjes. Xx

• 24 Juli 2015 - 13:55

Wil V.d.Berg:

Hoi Jolanda en Bep,
    Hier een berichtje van Wil. Ik heb kennis gemaakt met jullie de avond, dat we bij een camping met z'n vieren gingen eten (w.s. Aubeterre Sur Brohn ). Na een verschrikkelijk grit pad wat net was aangelegd kwam je bij de gite aan, waar ik jullie even later ontmoette.
    De volgende ochtend gingen jullie er weer vandoor en waren we jullie snel uit het oog verloren.
    Ik ben doorgegaan tot aan Dax, onderweg nog een fietsster opgepikt en zij heeft aangehaakt.
    Inmiddels ben ik weer via Plage de Molliets met de touringcar bus thuis en prima onthaald door familie.
    Volgens mij als ik zo jullie blog lees gaat het wel goed met de tocht en vooral nu gekomen in de wijnstreken.
    Ik wens jullie alle goeds toe, fiets lekker en geniet van de omgeving waar jullie doorheen trekken.
    In gedachten fiets ik dan met jullie mee naar jullie einddoel.
    Groetjes en heel veel succes van
    Wil van den Berg