25e dag - Reisverslag uit Frómista, Spanje van Jolanda en Bep - WaarBenJij.nu 25e dag - Reisverslag uit Frómista, Spanje van Jolanda en Bep - WaarBenJij.nu

25e dag

Blijf op de hoogte en volg Jolanda en Bep

21 Juli 2015 | Spanje, Frómista

Dag 25, 21/7 naar Fomistra 70 km. We vertrekken weer lekker vroeg om 7.00 uur nadat we ons zelf gemaakte ontbijtje muesli met yoghurt achter de kiezen hebben. Heerlijk! In de ochtend is het nog aangenaam fietsen. Eerst eens kijken hoe we dit dorp weer uit komen. We zijn weer op pad, eerst stijgen en dan weer dalen. Het gaat lekker vandaag en schieten goed op. Na de nodige pittige klimmetjes arriveren we in het mooie dorpje Hontares. Daar drinken we koffie met een chocolade broodje. We bekijken de kerk, halen een stempeltje en gaan weer verder. We zijn al op de helft. Vervolgens gaan we de kerk Santa Maria de Manzano(Maria Vd Appelboom)bezoeken in Castrojeriz waar mooie Vlaamse wandtapijten en schilderijen en een beroemd beeld van Maria zijn te zien. Buiten ontmoet ik een Koreaanse jongen die de Camino aan het lopen is. Hij is gestart in Jean Pied de Port. We stappen weer op de fiets en gaan verder. We passeren de beroemde brug over de RIO Pisuerga. Een middeleeuwse stenen brug met 12 bogen. Als we een korte stop maken om een yoghurtje te eten en wat fruit te eten passeren er 2 Nederlanders op de fiets die even stoppen als ze horen dat we Nederlanders zijn. Een man uit Kampen en uit Goor die 28 juni zijn vertrokken. Zij hebben alleen wat meer haast en fietsen verder dan wij. Rond 12.30 uur komen we aan in Formistra. Eerst naar de supermarkt boodschappen doen. We kopen 1,5 liter Aquarius inmiddels onze huisdrank. Lekker koud. We hebben besloten weer eens in een refuge te gaan slapen. Het wordt Estrella. Een private Albergue. Voor €9,00 kan je tenslotte niet sukkelen. Een erg gezellig stek met een aantal leuke Pelgrims. Waaronder een meisje uit Utrecht die loopt vanuit St Pied de Port. Net als zoveel anderen. Ze heeft een knieblessure en weet niet of ze verder kan.
Op dit moment stormt het en waait het hard. Een welkome verfrissing. Het regent nog net niet. Maar het knapt wel op. Even boodschapje gaan doen en dan lekker eten in de Albergue.

• 21 Juli 2015 - 19:42

Wes:

De colletjes nagelaten lijkt dit waarachtig op een fietstochtje naar zee of zo!! Maar nadoen zou ik nooit kunnen, dus chapeau (de chocolate)!
    Hoop dat het (nog lang niet laatste) avondmaal lekker was. Hasta la vista, X Wes

• 21 Juli 2015 - 21:45

Coos:

Halen jullie die enorme energie uit de chocoladebroodjes. Het gaat geweldig nog een paar maaltijden te gaan.

• 21 Juli 2015 - 22:33

Annette:

Hey girls,

Het klinkt allemaal fantastisch, jullie zijn echte diehards!!!
    Ennnn fantastisch dat jullie al met boekje 3 zijn gestart, ik ben echt een beetje jaloers op jullie.
    Ik heb vandaag een uitstapje naar Apeldoorn gemaakt, maar dat is niets bij wat jullie ondernemen.
    Fiets nog met veel plezier en tot het volgende verslag.
    XXX

• 21 Juli 2015 - 23:14

De Bruyker Henri :

vergeet de stempels niet !

• 22 Juli 2015 - 11:22

Ge Wauters:

Hallo Bep,
    Ben bij bonma en we lezen jullie reisverslag.
    Jullie zijn goed op weg