22e dag - Reisverslag uit San Millán de la Cogolla, Spanje van Jolanda en Bep - WaarBenJij.nu 22e dag - Reisverslag uit San Millán de la Cogolla, Spanje van Jolanda en Bep - WaarBenJij.nu

22e dag

Blijf op de hoogte en volg Jolanda en Bep

18 Juli 2015 | Spanje, San Millán de la Cogolla

22e dag-18/7-los Arcos_st. Milan.
Het was me een dagje wel.
Vanmorgen wilde we vroeg vertrekken. Helaas gooide een heftige onweersbui roet in het eten. Zo heftig zelfs dat de elektriciteit uitviel en we geruime tijd op noodverlichting onze weg moesten vinden. Het was 7:00 uur en nog aarde donker. Een wind stak op en de stoelen en parasols vlogen door de lucht. Het ging gelukkig snel over. De elektra sprong weer aan en we konden ons wassen en ontbijten.
Wel wat laat weg, maar het was aangenaam fris en konden we km's maken.
Onderweg begroet iedereen ons met 'Buon Camino'. Erg leuk dat mensen zo enthousiast zijn. Ook wordt het drukker met fietsers en wandelaars. Het landschap wordt steeds mooier. Afwisselend tarwevelden en wijngaarden. Veel groen. In
Logrono aangekomen zijn we toe aan onze eerste versnapering. Koffie met Chocoladetaart. Wat een enorm stuk zeg. Zwaar, veel, maar heerlijk op plein. We zijn er vroeg dus is het nog fris en stil in de stad. Dat geeft een aparte sfeer. We bezoeken de Kathedraal, waar oa een schilderijtje hangt van Caravello. Na de bezichtiging gaan we weer op pad. Natuurlijk komen we de stad weer moeilijk uit, dat is onze specialiteit, maar het gaat beter. Ons wacht een prachtige route over grevelpaden met prachtige uitzichten. Bossen, velden, landschappen en een stuwmeer.
In Navarette genieten we van een heerlijke Pasta. Deze plaats en omgeving is bekend om zijn Potterie. OIn verband hiermee is er een markt en een culinair weekend. Je kan overal Pichos eten. Kleine hapjes.
Wij namen er een met de plaatselijke specialiteit
Morchilla worst.
Vandaag zouden we niet verder gaan dan Najera, maar het Monasterio de Yuso in San Milan lonkt. Een Pelgrim slaapplaats (dachten we) 2 km extra en 20 km langer gefietst om te horen te krijgen dat er enkel een 4sterren hotel is. Dat is natuurlijk het tegenovergestelde. Dat zou dus terug fietsen zijn,want dat klooster lag dus in de plaats hiervoor. Hebben we weer eens niet goed gelezen. Gelukkig hielp de mevrouw van de informatie ons uit de nood door even na te vragen of ze ook iets hadden voor Pelgrims. Ja, er is een B&B. Dus zitten we weer luxe. Eigen kamer en badkamer i.p.v. slapen op zaal met gezamenlijk gebruik van douche. Heerlijk dit misverstand. We zitten heerlijk in de tuin en straks gaat de livemuziek en poëzie van start. Wij gaan lekker eten.
Yuso monasterio is geen pelgrim slaapplaats. Wel een hotel en een kleine B&B (Posada ) waar pelgrims welkom zijn Posada. Wat is het leven van een pelgrim toch zwaar, elke dag weer nieuwe verrassingen. Het begint al aardig te wennen. Vandaag alweer 3 weken op pad.

• 18 Juli 2015 - 21:08

Annette:

Geweldig meiden,

Jullie gaan dit straks ontzettend missen, geloof maar!!!!!
    Geniet van jullie laatste week fietsen.

Xxx

• 21 Juli 2015 - 22:46

De Bruyker Henri :

Hoeveel dagen aflaten hebben jullie bij het bezoek van al deze kerken reeds verdiend ?