dag 18 van St Palais naar St Jean Pied de Port - Reisverslag uit Saint-Jean-Pied-de-Port, Frankrijk van Jolanda en Bep - WaarBenJij.nu dag 18 van St Palais naar St Jean Pied de Port - Reisverslag uit Saint-Jean-Pied-de-Port, Frankrijk van Jolanda en Bep - WaarBenJij.nu

dag 18 van St Palais naar St Jean Pied de Port

Blijf op de hoogte en volg Jolanda en Bep

14 Juli 2015 | Frankrijk, Saint-Jean-Pied-de-Port

Vanochtend een beetje uitgeslapen want we hebben een korte tocht vandaag. 7.30 uur opgestaan en om 8.00 uur ontbeten, met verse ananas, yoghurt en natuurlijk brood met jam. Nadat we afscheid hebben genomen van onze Duitse pelgrimgangster uit het Wuppertal gaan we op weg. Gelijk een steile klim waar mijn ketting eraf loopt. Maar handy als we tegenwoordig zijn, ketting er weer op en weer verder. Onderweg zien we grote roofvogels, die zelfs mooi blijven zitten voor een fotoreportage. Na een korte stop weer verder en we stoppen bij het zelf service pauze cafe. Bep heeft gelijk een maatje in de vorm van een jong poesje. We treffen een stel uit Dresden aan die al vanaf mei op pad zijn met 1 rustdag. Om 11.00 uur vertrekken voor onze laatste etappe uit boekje 2. Iets voor twaalven zijn we in St Jean Pied waar we onszelf trakteren op appeltaart, met ijs en koffie. We hebben er precies 701 km op zitten vanaf Poitiers. Na de koffie lopen we het stadje in. Wat een drukte met pelgrim gangers, ze zitten al op de stoep te wachten totdat de gite open gaat. Willen we hier wel blijven? Eerst maar even lunchen buiten het plaatsje en daar treffen we twee Middelburgers aan die de tocht in 3 weken willen doen. 120 km per dag totnutoe, dat in ons veel te veel. Wij zoeken een Chambre 'd hotes en na drie pogingen hebben we wat gevonden. Een mooie kamer voor onszelf en een kamer voor onze fietsen. Dat hebben we weer mooi voor elkaar!

• 14 Juli 2015 - 22:38

Annette:

Hi hi,

Nou gefeliciteerd hoor, wat een prestatie, jullie hebben echt wel appelgebak verdiend!
    Ik ben benieuwd naar jullie komende reiservaringen.
    Ga zo door!!!!!

Xxx

• 14 Juli 2015 - 23:32

Coos:

Dit is geen fietstocht maar een SMULtocht.dames het gaat fantastisch,chapeau, maar let ook op de kilootjes.

• 15 Juli 2015 - 08:38

Roselie:

Knappe prestatie meiden! En vooral veel en lekker eten, je fietst het er zo af :-)

• 15 Juli 2015 - 19:45

Ada:

Wat een ontzettend knappe prestatie zijn jullie aan het leveren. Veel plezier!!!!